Sunday, July 22, 2012

Jag ar sa lycklig over att Svenska Hollywoodfruar kommer att sandas i hela 10 veckor i host

Karaste vanner,
Det har varit ytterst frustrerande att inte kunna satta ut bilder pa Facebook eftersom min Iphoto har kranglat, men nu ar jag glad att den antligen fungerar. Det ar mkt sent har pa den har sidan jordklotet sa jag satter bara ut nagra foton och sedan aterkommer jag. Jag hoppas att ni alla har en underbar sommar. Den gar ju sa fort, eller hur? Vi njuter av vadret har i Los Angeles och att bo vid havet ar speciellt harligt nu nar vi har varmebolja.
Bilden ovan ar tagen i Cancun, Mexico da Erika fortfarande gick i forskolan. Hon skulle fylla fem senare den sommaren. Tiden gar sa oerhort fort och nu fyller ju Erika 10 ar den 18 augusti och jag hoppas med hela mitt hjarta att vi far mojlighet att komma hem och fira den i Sverige. Problemet ar ju omsorgen om mamma... Jag vagar inte ta med henne hem eftersom resan ar alldeles for anstrangande och att lamna henne har kanns tungt eftersom jag inte har hittat ratt vardgivare till mamma annu...
Vi hyrde ett fantastiskt hus i Cancun dar poolen var istallet for tradgarden och lag mindre an en meter fran vardagsrummet och sovrummen. Har (pa bilden) ar inte Erika simkunnig annu. Nu ar hon som en absolut fisk i vattnet...
Idag simmade Erika och jag i Palisades Highshool poolen vilken ar en Olympic size pool. Dar fanns en baby i en en av langderna som skrek hela tiden efter mamma. Det var ett sa hjartskarande skrik att jag inte kunde lata bli att protestera. Vakterna sa att "det ar en simlektion pa gang och foraldrarna bestammer". Jag lovar er att den bebisen kommer inte att gilla vatten, kanske inte for resten av livet. Shame on these people som tvingar bebisar att "simma". Jag har aldrig tvingat Erika till nagot, jag ar helt emot tvang och aven for manga regler. Jag blev uppvuxen med ett stort matt av frihet under eget ansvar och det gjorde att jag aldrig ville gora mina foraldrar besvikna. Att tvinga barn att gora nagot de inte vill ar kriminellt. Imorgon bar det ivag till Disneyland igen, Erikas favoritplats sa nu maste jag "catch some sleep. Tills vi hors igen, mina kara vanner, ma sa gott njut av sommaren darhemma.


10 comments:

  1. Det är verkligen en ära att läsa om erat liv. Så många människor och tidningar som skrivit hemska saker om dig/er tidigare. Det handlar bara om ren svensk avundsjuka. Du är en underbar förebild och en person med ett av de största hjärtan som finns. Alltdu gör för din dotter, som har en gudomlig talang. Och man ser på Erikas ögon, hur hon verkligen är glad och tycker om att sjunga t.ex. Många här i Sverige har ju skrivit hemska saker om hur du "tvingar" din dotter. Hade Erika vart tvingad till något så hademan inte sett den glädjen i hennes ögon som man verkligen gör! Och på de sätt som dukar hand om din mamma, det är underbart! Svenska äldrevården är på många ställen vidrig. Här i min kommun måste våra älskade äldre som byggt upp vårt land betala extra för lingonsylt till pankakor och mjölk till sina Corn Flakes mm. Du är en underbar person Gunilla och en av mina förebilder här i livet!! //Martin

    ReplyDelete
  2. Hej Gunilla mina kommentarer bara förvinner hoppas denna stannar kvar. Hoppas du får en fin vistelse på Disney World Kram Eva Steele

    ReplyDelete
  3. Hej Gunilla!

    Jag har varit din vän på FB sedan du var ny där och jag vill gärna följa dig här nu. Stor kram till dog, Erika och din mamma.

    Kram från Carina Persson i Kristianstad

    PS: Vill du titta in på min blogg och lämna en kommentar så blir jag JÄTTEGLAD. Adress dit är: www.carinasvra.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Gunilla Persson verkar seriöst helt psykstörd, stackars dotter som uppfostras av den kärringen, har svårt att värdera om det är ett enda stort skämt av tv3 eller om det hela är ett seriöst program med en knäpp kärring

    ReplyDelete
  5. Ha ha. Det klippet där du säger att ljudböcker är bra för hörselskadade är bara såå bra. Det visar ju på hur jävla blåst du är

    ReplyDelete
  6. hallå hon är faktiskt också en människa här på VÅR jord det är inte bara ni som finns och om ni nu tycker att det är så roligte att det är så roligta att vara dumma mot gunilla så kan ni tänka det själva gunilla har någ faktiskt också känslor som ni förstör tänk om någon skulle förolämpa er då skulle det inte vara så roligt längre va nej och föresten en sak ja vill säga till gunilla är att din dotter är jätte fin du behöver också höra lite snälla ord men jag menar det faktiskt. kram hanna lycke

    ReplyDelete
  7. "Att tvinga barn att gora nagot de inte vill ar kriminellt."

    You've got to be kidding me... Barn må da stadig gjøre ting de ikke ønsker eller vil gjøre!!! Hvis barn alltid skal bestemme selv hva de vil gjøre, lever de jo helt uten grenser, noe som ikke er bra for barn!!! Ta f.eks. barn som er i "the terrible 2's"... De kan jo ha en periode hvor de protesterer og nekter det meste. Du kan da ikke mene at man da bare skal la barnet få bestemme, at det at voksne setter og bestemmer grensene om hva som er nødvendig er "kriminelt"? Hvis du virkelig tror og mener det, er du enda lenger ute "på jordet" enn jeg trodde!!!

    ReplyDelete
  8. Ja, avundsjuka är det sista detta handlar om. GP må vara hur sjuk i huvudet som helst, men det är hennes dotter jag är orolig för. Hade de bott i Sverige, hade jag ringt de sociala myndigheterna, för den tjejen är "mentally abused!!!!

    ReplyDelete
  9. herlig dame.. not.... ho burde vært sperret inne for egen og andres sikkerhet... dama er jo gal... flyskrekk så må ha med kattene... jaj aog den dama sier ho er klar for å reise verden rundt på jakt etter en ny mann... skal ho på fottur da?

    ReplyDelete